22 Nisan 2014 Salı

Sınınıfın en yakışıklısı: Megelli 250r

Motosiklet, bir ulaşım aracı olmanın çok ötesinde tutkudur. Öyle ki hayatında bir kere olsun bu zevki yaşamış hiç kimse motosikletten vazgeçemez. Bu, önce başlangıç seviyesinde motosiklet, sonra geçiş motoru, sonra 600 ve en nihayetinde 1000cc’lik motorlara kadar uzanan, uzun yıllar sürecek bir serüvendir.


Ülkemizde ve dünyada her ne kadar başlangıç seviyesi (125-150cc) ve büyük hacimli motosikletlerde tercih edilebilecek pek çok alternatif olsa da; 250cc, yani büyük motosikletlere geçiş motoru diyebileceğimiz sınıfta ne yazık ki fazla seçenek bulunmuyor. Özellikle de Türkiye piyasası Honda, Yamaha ve Kawasaki gibi Japon markaların tekelindeyken, daha hesaplı motosiklet arayışları çoğunlukla sonuçsuz kalıyor.


Bugün sizlerle Türkiye piyasasına yeni giren ve şüphesiz dikkatleri bir anda üzerine çeken Megelli 250R’ı iyi ve kötü yönleriyle incelemeye çalışacağız.


megelli-250r-racing-dizayn


Megelli hakkında ön bilgi


Öncelikle markadan başlayalım. Megelli, 2007 yılında İngiltere’de kurulan bir motosiklet üreticisidir. Günümüzde, Avrupa, Asya, Avustralya, Amerika ve Afrika’da, toplamda 37 ülkede satılmaktadır. Markanın Türkiye geçmişi pek başarılı değil. zira 2007 yılında, 250R’a benzeyen 125cc’lik motosikletler piyasaya girmiş fakat çok az sayıda talep görmüştü.


Geçtiğimiz aylarda Dokuyucu’nun Megelli Türkiye dağıtıcılığını almasıyla birlikte, Megelli bir kez daha ülkemizde kendini gösterebilmek için fırsat elde etti. Bu kez reklam çalışmaları iki motosiklet üzerinden yürüdü. Megelli 250R (Racing) ve 250S (Naked).


Megelli 250R: Başlangıç


Megelli 250R, ülkemizde 250cc sınıfına yeni girmiş bir motosiklet olsa da, ilk bakışta dikkatleri üzerine çekiyor. Motorun yenilikçi, sportif ve stil sahibi tasarımı şimdiden kendi hayran kitlesini oluşturmayı başardı.


Megelli 250R, 249,6 cc’lik sıvı soğutmalı, tek silindirli ve enjeksiyonlu bir motora sahip. Motor 26 beygir güç üretebiliyor. Performans açısından rakiplerinden en büyük avantajı ise ağırlık. Motosiklet alüminyum şasiye sahip ve bu yüzden yalnızca 125 kilo. Motosikletin rakiplerinden hafif olması, gerek hızlanmada, gerekse son hızda Megelli’yi bir adım öne çıkarıyor.


Motosikletin en ilgi çeken yönü ise tasarım. Megelli 250R, daha önce 250cc’lik motosikletlerde uygulanmayan yeni bir tasarım stratejisiyle üretilmiş. Renkli alüminyum şasi, kuyruk altı egzoz, Koso marka standart gösterge tablosu, çelik fren hortumu gibi detaylarla süslenmiş kusursuz tasarım, Megelli 250R’ı rakiplerinden farklı kılan özelliklerden yalnızca birkaçı.


Motosikletin bir diğer avantajı ise yakıt tasarrufu. Megelli 250R, enjeksiyonlu olması dolayısıyla oldukça ekonomik bir araç. Ayrıca, motosikletin fiyatı da, rakiplerinden bir iki gömlek aşağıda. Motosikletin testlerde ve kullanıcı yorumlarına baktığımızda gördüğümüz en büyük dezavantajı ise titreşim. Fakat bu motosikletin tek silindirli olduğu ve tek silindirli her motosikletin titrediği gerçeğini de unutmamak gerek. Şimdi küçük maddeler eşliğinde motosikletin olumlu ve olumsuz yönlerine bir göz atalım.



Megelli 250R: Olumlu Yönler


  • Şık Tasarım: Megelli 250R, çoğu motosiklet kullanıcısı tarafından 250cc’ sınıfındaki en gösterişli motor olarak görülüyor.

  • Hafif: 250cc’ sınıfının en hafif motosikleti Megelli 250R, hem performans, hem de hakimiyet konularında oldukça başarılı.

  • Ekonomik: Megelli 250R’ın cazip fiyat ise alırken, enjeksiyonlu motoru ise sürerken sizi avantajlı kılacak.



Megelli 250R: Olumsuz Yönler


  • Titreşim: Megelli 250R, tek silindirli her motosiklet gibi yüksek devirlerde titriyor.

  • Marka Popülaritesi: Motor, Türkiye piyasasına yeni girdiğinden dolayı 2. elde size zarar ettirebilir.

  • Parça Kalitesi: Motorun parça kalitesi rakiplerinin biraz altında, lakin bu durumu değerlendirirken sıfır fiyatını göz önünde bulundurun.


Megelli 250R Fotoğrafları


megelli


megelli-250r-yellow


megelli-250r-wheelie-yellow


megelli-250r-special-edition


megelli-250r-yellow-2


megelli-250r


Megelli-250r-red


megelli-250r-renkler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder